Help+Manual
Szybkie tworzenie dokumentacji elektronicznej: jedno źródło, wiele formatów wyjściowych. Program prosty w użyciu jak edytor tekstów, ale rozbudowany o narzędzia niezbędne dla twórcy dokumentacji. Generuje dokumentacje i pliki pomocy dla desktop i mobile, iOS i Android, WinHelp i PDF.
Informacje o programie
Help+Manual jest narzędziem do tworzenia dokumentacji i systemem do zarządzania treścią zarówno dla pojedynczych autorów, jak i zespołów twórców.
Wszystkie wspierane przez program formaty dokumentacji są generowane z jednego projektu (ang. Single Source). To oznacza edytowanie treści tylko raz, w jednym projekcie.
Jednak Single Source jest czymś więcej niż tylko generowaniem tych samych informacji w różnych formatach. Help+Manual umożliwia definiowanie warunków i cech formatu wyjściowego, dzięki czemu generowane są wariantowe wersje treści dla różnych formatów. Wszystko na bazie tego samego projektu, bez dodatkowego post-procesowania.
Jakie są dostępne formaty publikacji?
Program umożliwia publikację we wszystkich standardowych formatach dla Windows, od HTML Help do Webhelp i Visual Studio Help. Generuje również dokumenty Adobe PDF, Microsoft Word oraz ebooki ePub, które są wspierane przez Apple iPad i Amazon Kindle.
Responsywny Webhelp
Format Webhelp zawiera spis treści, indeks słów kluczowych i pełnotekstowe wyszukiwanie. Webhelp jest zależny od kontekstu i umożliwia płynną integrację z serwisem WWW. Format wyjściowy jest mocno konfigurowalny i wspiera wtyczki jQuery z animacjami dla treści nie-statycznych.
Formaty plików pomocy Windows
Windows HTML Help (.chm) jest formatem specyficznym dla aplikacji Windows (również .NET). Help+Manual generuje pliki CHM jak i MSHC, które są specjalnym formatem pomocy stworzonym do integracji z Microsoft VisualStudio.
Adobe PDF
Format PDF i materiały do wydruku można w pełni zaprojektować przy użyciu wbudowanego narzędzia Print Manual Designer. Dokumenty zawierają spis treści i indeks słów kluczowych, automatyczne odwołania odnośników do stron. Twórca porjektuje wygląd strony, nagłówka, stopki, numerowanie stron, okładka i inne.
Microsoft Word
Klasyka: dokument Word. Standardowe pliki Word można użyć do budowania projektu instrukcji użytkownika przy wykorzystaniu ze specjalnych tagów. Help+Manual używa tagów do wstawiania wybranej treści w trakcie generowania dokumentu Word. Poza tym automatyczny spis treści, indeks słów kluczowych i interaktywne odnośniki nagłówków sprawiają, że format jest odpowiedni do drukowania i przeglądania on-line.
Publikacje ePub
E-booki (książki elektroniczne) są aktualnie powszechnie znane i dostępne. Wcześniej dostępne głównie na czytniki Kindle, potem również na tablety Apple iPad. Help+Manual generuje powszechnie znany format ePub zoptymalizowany dla iPad, iPhone, Kindle, Nook i inne.
Od 2022 roku ePub jest preferowanym formatem ebooków dla Amazon Kindle.
Amazon Kindle
Używając Help+Manual generowane są ebooki dla Kindle, gotowe natychmiast do dystrybucji cyfrowej.
Jak jest zorganizowany projekt?
Single source jest czymś więcej niż tylko prostym generowaniem takiej samej treści w różnych formatach wyjściowych. Oznacza możliwość dostosowania treści do każdego formatu publikacji. Help+Manual wspiera proces twórczy na wielu poziomach:
-
Moduły Master/Child
Rozdziel projekt dokumentacji na moduły. Projekt dokumentacji może zawierać nagłówki i rozdziały z innych projektów, które można edytować identycznie jak lokalne treści. -
Tagi warunkowe
Program pozwala na wydzielenie rozdziałów, które trafiają tylko do drukowanych instrukcji, lub tematów dostępnych tylko w wersji online. Kluczem są tagi warunkowe na poziomie rozdziału, tematu i tekstu. Help+Manual zawiera pre-definiowane tagi dla każdego z formatów wyjściowych i tagi definiowane przez użytkownika, co daje jeszcze większą elastyczność tworzenia. -
Spisy treści
Razem z tagami warunkowymi współdziałają definiowalne spisy treści. Funkcja umożliwia stworzenie różnych struktur dokumentu do różnych formatów publikacji. Można zdefiniować kilka spisów treści w jednym dokumencie. Na przykład, dodatkowy spis treści dla kopii recenzyjnej dokumentacji lub dla szybkiej instrukcji startowej z wybranych fragmentów pełnej instrukcji. -
Zmienne tekstowe
Dostępne są zmienne tekstowych (pre-definiowane i definiowane przez użytkownika) praktycznie w każdym miejscu dokumentacji. Zmienne tekstowe są obiektami, w które program w momencie generowania dokumentu wyjściowego, wstawia aktualną treść. Można ich używać do zamiany nazwy produktu na odpowiedni branding lub na treść, która nie jest jeszcze do końca napisana w trakcie tworzenia dokumentacji. -
Snippets/fragmenty tekstów
Snippets są zapisywane w centralnym repozytorium i automatycznie aktualizowane, kiedy treść w repozytorium zostanie zmieniona. Można je wstawiać w różnych miejscach tworzonej dokumentacji, zamiast przepisywać tekst kolejny raz.
Informacje o programie
Wersja | 9.0 |
Producent | EC Software GmbH (Austria) |
Opcje zakupu/wersje programu |
|
Dostawa | elektroniczna (ESD) |
Inne programy z kategorii Programowanie: |
Enterprise Architect, PL/SQL Developer, SQL Manager, Nevron, Zend Studio, Direct Oracle Access, Swiftchart |
Więcej? Proszę zobaczyć katalog programów
Informacje o cenach, oferty, promocje, dostępność:
Zapytaj o informację przez formularz lub email na adres